Tuesday, March 05, 2013

Tips beli hadiah untuk newborn baby

Assalamua'laikum and gd afternoon..

Today saya nak share on tips membeli hadiah buat newborn baby.. buat yang nak hadiahkan kepada anak saudara or anak kepada rakan-rakan.. Antara hadiah yang saya suggest adalah :


1. Baby gift set
Saya sure yang ni antara hadiah yang famous.. beli je dekat supermarket, senang kan.. saya cadangkan kalau boleh beli saiz 0-3month or lebih, kalau baju besar, ibu dia boleh simpan sampai baby muat pakai, lagipun baby cepat besar.. kalau amik saiz newborn, dalam 2 or 3 bulan je boleh pakai, especially if baby tu tembam..


2. Baju dan seluar
general tips, apply untuk baby gift set jugak.. it is recommended untuk beli baju baby yang berbutang di depan, especially untuk newborn, bukan senang nak masukkan baju melalui kepala, even baby saya dah 3 bulan pun dia lemas masa nak masukkan baju macam tu..


3. Travel bag
Antara hadiah yang sangat dihargai.. tolong cari yang praktikal, yang senang nak masuk keluar barang.. jangan beli jenis zip tersepit dll.. tak perlu cari yang fancy, macam saya sekarang guna beg mengkuang plastik ni, lagi mudah, hehe..


4. Mainan
Bagi yang berbajet besar, boleh belikan playgym.. saya dapat satu, selalu letak baby bawah tu, bagi dia tengok benda tergantung-gantung yang berwarna-warni, baik untuk pembelajaran baby kan..


5. Pampers
Kalau nak bagi pampers, make sure beli yang newborn, bukan saiz S dsb.. dan saya suggest beli pampers yang betul-betul berkualiti, yang make sure baby sentiasa kering, lagipun pampers macam ni selalunya mahal, pasti akan dihargai oleh ibu-ibu.. pampers yang saya suggest adalah Mamypoko..

Source of pic : Google Images

 

No comments: