Monday, June 24, 2013

Cadangan hadiah buat pengantin baru

Assalamua'laikum and gd morning..

Tips beli hadiah kahwin. Kita tau pengantin mesti dapat banyak hadiah kan. Macam saya kahwin dulu dapat tonnes of hadiah. Blender dapat 2, dapur dapat 2, rice cooker dapat 2, set cawan tak terkira banyaknya dll.

Kalau boleh kita nak hadiah yang kita beli tu digunakan dan praktikal. So, hadiah apa yang kalau pengantin dapat banyak pun takpe sebab diorang tetap akan guna?



1. Cadar katil
Saya selalu beli saiz Queen, sebab tak ramai yang guna katil King. Cadar at least sebulan bertukar, so kalau ada banyak lagi bagus, boleh tukar-tukar mood, hehe.



2. Album gambar
Walaupun pengantin selalu ambil pakej wedding photography sekali album, tapi album ni boleh letak gambar honeymoon, vacation and gambar baby mereka nanti. :)




3. Jam dinding
Rumah anda ada berapa jam dinding semuanya?? hehe.



4. Haruman rumah
Saya rasa hadiah ni paling interesting. Rumah emak mertua saya ada 1, and masa kahwin saya dapat 1. Sekali pasang boleh tahan sebulan. Wangi rumah si pengantin baru.


Source of pic : Google Images
 

3 comments:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

ok. dh ada idea nk bg hadiah kt org hehe

juicy X said...

Kmi stju dgn cadar.dlu kmi dpt jgk hadiah cadar,rsa sronok!haha

Sarah Sylph said...

Ha good suggestions! Bagi kat Naqiah pulak ngehehe.